QUI SOM?

SOM:

Una escola plural, democràtica i participativapsico

Educam en  els valors democràtics de llibertat, respecte als altres, igualtat de sexes, solidaritat, actitud de diàleg,  cooperació i participació.

Fomentam la col·laboració i la participació de tota la comunitat educativa. Afavorint la contribució i la coordinació amb les institucions i els agents socials que incideixen en l’entorn escolar i familiar.

Una escola aconfesional

Respetuosa amb les diferents creences religioses.

Una escola integradora

Partim del principi de la igualtat d’oportunitats, el  respecte a la diferència i l’atenció a les necessitats individuals (emocionals, socials, acadèmiques …) de l’alumnat.

Fomentam el sentit de pertinença al grup, l’escola i la comunitat.

Una escola mallorquina

Conscients de la riquesa cultural i lingüística del nostre alumnat i de les seves famílies, riquesa entesa com a patrimoni a respectar i conservar.

El català és la llengua vehicular i d’ensenyament, d’aquesta manera tractam d’aconseguir l’objectiu curricular de què en acabar l’ensenyament primari l’alumnat conegui les dues llengües oficials de les Illes Balears.

Arrelada a ciutat, afavorint el coneixement de les realitats més properes, aprofitant els recursos que ens ofereix l’entorn.

Una escola verda

Activa en la implantació de mesures ecoambientals.

Educadora en actituds i en hàbits per tal d’afavorir la millora de l’entorn i la preservació del medi ambient

Volem  una escola:

          Participativa, acollidora, inclusiva i compromesa amb la societat.

          Que fomenti relacions d’afecte, col·laboració i  cooperació entre l’alumnat i la resta de la comunitat educativa, sempre esment a l’educació emocional.

           Identificada amb el territori i el seu patrimoni cultural, lingüístic i natural

          Que aposti per la sostenibilitat i l’aplicació de mesures ecoambientals

1.1 Projecte Lingüístic de Centre (PLC)

 El Projecte Lingüístic és l’instrument de planificació que garanteix l’ús progressiu de la llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, i de les seves modalitats insulars, com a vehicular de l’ensenyament i de la comunicació del centre, en harmonia amb el castellà i les altres llengües curriculars no oficials (Ordre del conseller de Cultura, Educació i Esports sobre l’ús de la llengua vehicular en l’ensenyament no universitari del 12/08/94).

  • La llengua vehicular d’ensenyament és el català
  • El castellà s’introdueix paral·lelament
  • L’anglès s’introdueix com a materia curricular des dels 4 anys

 

1.2 Reglament  d’Organització i Funcionament (ROF)

 El Reglament d’Organització i Funcionament  és una eina  per  regular la vida interna del centre, i establir de forma clara i coherent les relacions entre els diferents sectors de la comunitat educativa, explicitant-ne els deures i garantint-ne els drets:                                                                                                                                                        
  • Educant en el respecte, a partir de la creació de contextos  que permetin el desenvolupament personal i el reconeixement de l’altre.
  • Afavorint el desenvolupament de la responsabilitat, el treball i l’esforç de tots i totes.
Tenint en compte:
 L’educació per a la convivència
 El tractament del conflicte des de la prevenció
 La gestió democràrica del centre
 La participació i la col·laboració
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s